the caitlins and the routeburn - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu the caitlins and the routeburn - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

the caitlins and the routeburn

Door: peter en femke

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

15 februari was het zover. Femke vertrok na de terugweg over de gravelweg naar het zuiden.

Voor het eerst schrijf ik ( femke) nu een stukje blog. Ik heb peter gedumpt bij de track en ben zelf gaan rijden richting de kust in het gebied the caitlins. In theorie zou dit slechts 3 uurtjez rijden zijn. Alleen houdt google maps geen rekening met het feit dat het camperbusje heuvel op niet harder gaat dan 30 km peruur. Dus die 3 uur werd al snel 6. En in het begin was rijden nog prima, het uitzicht was mooi. Zelfs de radio deed het! Maar na 3 uur was ik er klaar mee en de tank ook... de tank was onderhand al aardig leeg het lampje ging ook aan. Nieuw zeeland heeft niet zoals in nederland op elke hiek een tankstation. Ik begon al doem senarios te verzinnen dat ik in niemands land stil kom te staan met alleen maar schapen en koeien om me heen.
Het hele land heb ik geen schaap gezien totdat je in het zuiden komt daar staan ze alemaal opgehoopt. Wonder boven wonder had ik nog genoeg benzine om niet met de schaapjes te gaan wonen maar the caitlins ook echt weten te bereiken.
The caitluns is erg stil. Er zijn weinig mensen terwijl dit aan de kust ligt. Ze hebben hier niet echt zandduinen maar weilanden die eindigen in een grotw kliff waar als je vanaf springt je terecht komt op het strand.
De eerste dag kwam ik laat aan en ben ik nog even gaan kijken bij een bay waar je zeldzame penguins kan zien. In de lonely planet stond alleen niet dat je De penguins alleen mag zien vanuit een klein hutje die op 100 m afstand staat. Toch waren er echt diehard penguin fans die er een stoel naartoe gesleept hadden en met ongelooflijk grote verrekijkers aan het wachten waren. Wachten omdat ze alleen met de schemering komen en het nu pas laat in de middag was. Deze mensen gaan letterlijk uren wachten om een penguin te zien, je kan beter naar een dierentuin gaan.
Op de camping was het toch een beetje vreemd. Dit komt met name door de lifter in de camper; de muis. Ik haat muizen met name deze die snachts aan alles gaat knagen en marathons gaat lopen door de camper.

Dag 2 van the caitlins. Aangezien de muis me toch wakker heeft gehouden ben ik vroeg op gestaan en weggereden. Niemand was nog wakker en het was super stil. Ik ben gegaan naar de meest gefotografeerde watervallen van nieuw zeeland. Erg spectaculair waren ze niet. Maar yet was toch wel speciaal toen ik alleen voor stond. De weg erheens was ook boeiend. Ik dacht zo vroeg sochtend is nog niemand wakker. Dat klopt niet elke boer in de omgeving is wakker en verplaats sochtends het vee van weiland 1 naar 2. Als eerste stuitte ik op 100 schapen die over de weglopen waar ik moest zijn. Dus ik dacht slim te zijn en ga de andere weg in waar ik op boze zwarte koeien stuitte, recht voor me.... en die naakte toch een hoop lawaai. Ik heb de auto maar aan de kant gezet en gewacht tot ze langs me heen waren gesjokt.
Na de watervallen ben ik aan een baai gaan zitten waar je dolfijnen kan zien. Een lokale vrouw zei al tegen me dat de kans klein is en ze al dagen niet gezien zijn. Dat nam niet at van de prachtige baai en het heerlijke weer.
Vroeg in de avond met ik naar de cathedral caves gegaan. Dit was meer een grote inham waar je doordat het eb was in kon lopen. Dit was erg leuk en in het diepste gedeeelte van de grot zag ik iets wits. Het was mogelijk een penguin. Ik weet het alleen niet zeker. Het bewoog totaal niet en je zag alleen het lichaam. Ik kon geen kop zien.
Dus het enige dier dat ik in het gebied waar je de meeste kans hebt om dieren te zien is misschien een halve penguin.

Dag 3 ben ij eigenlujk via een omroute gaan rijden om peter op te halen. Ik was al vroeg vertrokken om zo rustig te kunnen rijden en overal te kunnen stoppen. Me eerste stop was bij gemstone beach. Niet heel verrassend kan je hier gemstones vinden. Je moet ze alleen kunnen herkennen....
Op dit strand waren er ook 2 aparte figuren. Een oude piraat en een inborling met scheve tanden. Ze hadden samen een hele stellage gebouwd. Ze vertelde dat ze naar goud aan het zoeken waren. Toen ik vroeg of ze al wat gevonden hadden kreeg ik nauwelijks antwoord. Rijk zullen ze er niet snel van worden.
Onderweg ben ik nog op mooie plekken gestopt. Ik reed op een scènic route die eerst langs de kust ging en daarna door de heuvels richting te anau.
In te anau moet ik peter ophalen. We hadden om 4 uur afgesproken en om 3 uur was ik in het dorpje. Ik dacht nog alle tijd te hebben totdat ik een bord zag waarop stond dat ik nog 2 uur moet rijden.....
Gelukkig moest ik niet de hele weg af maar de helft. Na goed doorgereden te hebben was ik wel 3 minuten voor 4 bij het ophaal punt.

Voor mij was het drie dagen wandelen in de bergen. De bepakking die je draagt bestaat al gemakkelijk uit 10kg met eten en drinken en dat is heuvelop duidelijk te merken. Het tempo ligt een stuk lager en meer pauzes zijn nodig.

  • 11 Maart 2015 - 09:57

    Eliane :

    Hi guys!

    Heb alle verslagen doorgelezen en vind het fantastisch! Ik heb in een deuk gelegen over jullie houseguest! Tja..dat ritselen houd je wel wakker, maar het is toch ook wel schattig. Ik zou hem een naampje hebben gegeven en proberen te temmen! Ze schijnen heel intelligent te zijn en jullie zijn toch al gevaccineerd tegen allerlei dingen dus...no problem! En...als je niets te eten hebt..hup on the bbq!

    Ik geniet van de mooie verslagen. Hier in Wassenaar is alles ok. Ik ben al weer een paar maandjes aan de slag bij de Hogeschool Leiden en het bevalt goed. Alles gaat z'n gangetje en de lente komt er toch echt langzaam aan! 8 maart was het de warmste dag ooit gemeten en heb ik gewoon een stoel buiten gezet en genoten van het zonnetje.

    Keep on blogging! We lezen echt ALLES! Oh...en als het kan....breng een leuke steen(tje) mee voor in mijn tuin!

    xxxx
    Eliane & Ilayda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 23206

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Thailand

10 Juli 2015 - 15 Juli 2015

laos

24 Juni 2015 - 10 Juli 2015

cambodia

22 Juni 2015 - 24 Juni 2015

Singapore

08 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Maleisië

19 Mei 2015 - 07 Juni 2015

Thailand

06 Mei 2015 - 18 Mei 2015

taiwan

28 Februari 2015 - 06 Mei 2015

Australië

27 December 2014 - 02 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: