Wijn in Martinborough - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Wijn in Martinborough - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Wijn in Martinborough

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Martinborough

We rijden zo kriskras door het Noordereiland heen en af en toe stoppen we als we wat leuks zien. We kozen ervoor om via het oosten richting Wellington te rijden en de 22e bij Napier te overnachten. We moesten wel over de bergen rijden aangezien het erg heuvelachtig is in het binnenland. In de bergen kwamen we hele dikke mist tegen die er samen met de regen voor zorgde dat er enkele minuten voor ons een vrachtwagen was gekanteld. Dus heel voorzichtig naar beneden want het zicht was erg beperkt. Omdat we wat later waren moesten we snachts ergens in een klein dorpje opzoek naar een overnachtingsplaats en dit bleek nog een hele goedkope en prettige staanplaats te zijn. Zo zijn de aangegeven DOC campsites vaak degene die het meeste tegenvallen en de particuliere campingplaatsen een stuk beter en betaalbaarder.

Napier en Hastings zijn erg leuke plaatsen aan de kust met veel sfeer. We ontdekten een Dutch-shop en we de pindasaus in de schappen zagen moest ik het meenemen. Wat een beetje drop en pindasaus wel niet kan doen voor de sfeer!!!! Het leek niet beter te kunnen totdat we een aardbeien farm tegenkwam met monstergrote ijsjes van pure aardbeien en je mocht zelfs je aardbeien uit de farm plukken!!!!
Heerlijke honing gehaald en savonds gbbqt. Het echte vakantiegevoel!!!!
Na 2 dagen vertrokken we richting Wellington waar we vlakbij stopten in Martinsborough.

Onderweg zijn er veel wijngaarden waar je voor een klein bedrag veel wijnen kan proeven en kopen. Je kan natuurlijk niet zomaar doorrijden zonder even geproeft te hebben. Dus dat hebben we ook gedaan!

Martinborough staat bekend als DE wijnstreek van het noordereiland en die reputatie maken ze zeker waar. Prachtige velden vol met wijngaarden maar de schapen doorheenlopen. Na even geinformeerd te hebben schijnen ze dit te doen zodat ze de onderste blaadjes opeten en zo de druiven optimaal zonlicht hebben. De streek is verrassend mooi en we besloten hier een extra dag te blijven om even bij te komen van al het rijden. We hadden vrij luidruchtige buren (20 half engels half nieuwzeelands) waar we trouwens totaal geen last van hadden. Lekker een dagje in Martinborough rondgelopen en de wijngaarden bezocht. Het was erg warm 30-35graden dus we hebben ons niet overmatig ingespannen.
De volgende dag zijn we zelfs door onze buren uitgenodigd om savonds mee te bbqen.