De Mekong Rivier - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu De Mekong Rivier - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

De Mekong Rivier

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Augustus 2015 | Laos, Muang Pakbèng

We werden sochtends vroeg opgehaald en naar de haven van Luang Prabang gebracht. De boot kon 40 mensen huisvesten maar omdat het zo rustig was, maar de terug van Thailand naar Luang Prabang zo druk besloten ze met maar 4 (inclusief Femke en ik) toeristen te gaan varen. We hadden natuurlijk al het rijk voor ons en daardoor erg luxe.
Eten en drinken was inclusief en we zouden wat uitstapjes met een gids maken onder weg naar Huay Xai, aan de grens met Thailand.
De boot was eigenaar van een familie uit Laos die ook op de boot woont en uitleent aan een toeristisch bedrijf.
De tocht was prachtig langs de bergen met een geweldig uitzicht.
Af en toe een klein dorpje met wat vissers en zelfs 2 olifanten gezien!
Zelfs in de meest onherbergzame stukken waren lao te vinden. Savonds kwamen we aan in Pakbeng, een klein dorpje (halverwege de reis) en hebben we in een hotel overnacht. De volgende ochtend konden we zo de boot in voor het laatste stuk.
De tijd ging als een komeet voorbij. De cruise was het absoluut waard en een hele leuke manier om de natuur te zien. Onderweg zijn we naar een typisch lao dorpje geweest waar je kan zien hoe de mensen traditioneel leven. Het leuke eraan was dat het niet toeristisch was zonder winkeltjes en toeristen maar heel authentiek.
In de namiddag kwamen we aan in Huay Xai en met bijzonder weinig moeite konden we de grens over terug thailand in.

Verslag uit: Laos, Muang Pakbèng

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015