Op naar de Cruise - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Op naar de Cruise - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Op naar de Cruise

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Augustus 2015 | Laos, Luang Prabang

en? en?
Nou waarschijnlijk heb je het meteen goed geraden: we kwamen de kamer binnen en die was STEENKOUD. Het laatste uur hebben we buiten gewacht en is de airco plotseling aangeslagen en heeft de kamer snel volledig gekoeld. We stonden dus compleet voor gek maar gelukkig deed hij het nu wel. Na enkele excuses hier en daar was alles weer in orde en hebben we die nacht prima kunnen slapen.

Vroeg eruit om de hitte voor te zijn. Vandaag kon ik wat beter tegen de warmte dan gisteren. Ik had het gisteren ontzettend zwaar en heb werkelijk nog nooit zoveel gezweet als die dag, ik wist niet dat ik zoveel kon zweten en had zelfs hoofdpijn (lees kater) van het vochttekort savonds. Vandaag ging het gelukkig beter alleen was Femke sochtends ziek. We hebben beide de laatste paar weken wel sochtends of savonds wat last van onze buiken gehad maar dit lag waarschijnlijk meer aan de hitte of de malaria tabletten dan aan voedsel. Het eten hier in Luang Prabang is voornamelijk westers, goed en erg lekker. Helaas ook wel een beetje duur, net als de rest overigens. Leuke souvenirs voor spotprijzen bestaan ook hier niet. De mensen zijn niet achtelijk en snappen heel goed hoeveel hun spullen waard zijn. We hebben door de stad en savonds over de avondmarkt gelopen wat leuke spulletjes gekocht en naar de andere toeristen gekeken die hier toch ook zeker aanwezig zijn. Nederlands maar zeker ook Amerikanen. Die haal je er trouwens zo uit. Op de markten staan grote tafels met eten die de hele dag in de zon en onder de vliegen liggen. Voor een goedkope prijs kan je een bordt opscheppen met alles wat je wilt en daar gaan eten. De nederlandse toerist loopt daar langs en kijkt ernaar, denkende hier wordt ik ziek van. De Amerikaanse toerist loopt erlangs en schept vervolgens een groot bordt op.
Behalve de toeristische avondmarkt hebben ze ook een versmarkt elke ochtend en die is wel heel traditioneel. Tafels vol met de vreemdste soorten vis die uit de Mekong rivier wordt gevist. Grote meervallen en tientallen kikkers die via hun poten aan elkaar worden vastgebonden. Dit zijn de leukste soorten markten waar je het echte leven in Laos proeft.
De airco in de kamer bleef een groot probleem. De volgende dag sloeg hij namelijk weer uit en de gehele middag bleef hij uitstaan. Savonds echter sloeg hij weer aan en bleef hij snachts koelen. Ook de dag hierna was dit het geval. Uiteindelijk was het gewoon een waardeloze airco die alleen snachts als de ergste hitte weg was kon koelen.

Femke voelde zich langzaam wat beter en raakte op tijd fit voor het vervolg deel van onze reis, namelijk een cruise over de mekong rivier.

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015