de vlucht naar laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu de vlucht naar laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

de vlucht naar laos

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

Aangekomen in Pakse een klein plaatsje net over de grens in laos hebben we wel geteld tien minuten in een hal gezeten voordat we weer naar binnen mochten. Net tijd genoeg voor mij om bij te komen van mijn biertje die ik naar achter heb moeten gooien. Ze hadden ons nog geen drankje gegeven of we gingen al dalen dus met blik en glas in de hand, tafeltje dichtklappen en riem vastmaken. We konden er hard om lachen.
De nederlandse piloot waarschijnlijk minder want hij moest tijd inhalen en reed met grote vaart over de landingsbaan en steeg als een komeet op voor het laatste stuk naar Luang Prabang.
Op het vliegveld in luang prabang ging alles hartstikke snel en de douane bestaat niet in deze landen. Als je gepakt wordt met drugs heb je echt vreselijk pech. (en ben je vreselijk stom)
We wisten dat we een taxi goedkoper op straat konden krijgen dan op het vliegveld zelf dus we zaten binnen het half na uitlopen van het vliegveld in het hotel. We hebben drie dagen in de stad alvorens we met de boot over de mekong rivier naar de thaise grens reizen.

• 17 Juli 2015 - 09:13

Sil:

Hoi hoi,

Een ding is zeker, op je volgende vlucht heb je heel veel tijd om een biertje te drinken.
    en voor wat de taxi aangaat: Damen is de goedkoopste die je kan krijgen in Nederland.

We zien jullie over een paar dagen, veilig , moe, gelukkig en met een heleboel prachtige herinneringen .

voor straks: Goede reis
    xxx Sil & Olav

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015