Terug naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Terug naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Terug naar Chiang Mai

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Terug in Thailand stonden we voor een van onze laatste reiskeuzes. Hoe gaan we terug naar Bangkok. We konden met de bus, trein of het vliegtuig. Uiteindelijk besloten we om met de bus naar Chiang Mai te trekken en daar het vliegtuig naar Bangkok te pakken.

Vlak naast ons hotel konden we bij een bijzonder chagerijnig (we wisten meteen dat we terug waren in Thailand) viswijf een minibusticket naar Chiang Mai boeken. In eerste instantie verliep de reis zonder enige problemen (behalve dat hij natuurlijk ruim te laat was) totdat we een lekke band kregen. In eerste instantie negeerde de chauffeur de lekke band totdat deze bijzonder vreemde en ongewone geluiden ging produceren. Dit was wel een reden om te stoppen. Gelukkig zaten we met bijna tien man in de minibus en waren er meerdere die meehielpen. De band was vrij snel gewisseld, het inleveren van die band helaas niet. We hebben met z'n allen ontzettend lang moeten wachten op de buschauffeur die de lekke band 'ergens' ging afleveren. We begonnen al te denken dat hij niet meer terug zou komen. Gelukkig kwam hij WEL terug en tegen de avond kwamen we aan in Chiang Mai. Dit was onze laatste minibus rit en ik heb hier geen minuut korter door geslapen.
Aangekomen in Chiang Mai moesten we ons hotel nog vinden, wat een hele klus bleek te zijn. Lang lopen met zware tassen en in de hitte. Het heeft wel iets speciaals maar tegelijkertijd ook iets zeer onprettigs.
We werden in ons hotel bijzonder vriendelijk onthaald. Het hotel was meer een bed&brackfast met zeer aardige eigenaars. We hebben meteen een extra nacht bijgeboekt om de laatste 2 dagen van onze reis hier door te brengen.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015