Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Augustus 2015 | Laos, Luang Prabang

Aangekomen in Luang Prabang vonden we al snel ons vervoer naar de stad. Even van te voren op internet spieken gaf ons wat handige tips. Zo konden we buiten het vliegveld goedkoper een taxi krijgen dan op het station. Natuurlijk moet je dan wel net even een taxi tegenkomen natuurlijk en die rijden daar niet massaal rond. We besloten het erop te wagen en vlak bij de uitgang van het vliegveld stond inderdaad een taxi die ons met 25% korting naar het hotel bracht. Kijk, dat is al een goed begin.

Het hotel was in het centrum en de kamer zag er prima uit, dus op het eerste gezicht geen probleem.
Het was hier in Laos wel ontzettend heet en dat merkten we de volgende dag direct. Temperaturen van rond de 40 graden zonder wind en we hebben 1 huis/winkel in de hele stad gevonden met airco dus ontsnappen aan de hitte was haast onmogelijk.
Ondanks die hitte hebben we zeker van de stad genoten. Luang Prabang is een prachtige stad met waar nog duidelijk de franse invloeden zichtbaar zijn. We hebben voor het eerst sinds Sydney weer eens een stoep gezien en meer dan 10 stenen huizen achter elkaar sinds Phnom Penh. Het is hier duidelijk een rijk gebied en hartstikke mooi. De eerste dag zijn we vooral de toerist gaan uithangen en hebben we een paleis en tempelcomplex bezocht. Smiddags zijn we teruggegaan naar de hotelkamer. Hier kwamen we tot onze schrik erachter dat de airco het niet deed!!! De kamer was net zo heet als buiten en we maakten ons direct zorgen voor de komende nacht. Hier zakt de temperatuur nauwelijks en snachts is het nog tegen de 30graden en onmogelijk voor ons om in te slapen. De medewerker van het hotel is 3x geweest om het te maken maar het lukte hem ook niet.

Als men in een andere cultuur verteld dat ze hun ''broer'' gaan bellen: nou dan moet je oppassen!
Die broer zou er meteen aankomen om het te maken. Het liep al tegen half 5 en na dik een uur was hij er nog steeds niet. Na weer bellen zou hij er opnieuw meteen aankomen, en weer na 45 minuten geen enkel spoor. Uitiendelijk heb ik de telefoon gepakt en verteld dat als hij niet snel kwam we onze spullen zouden pakken en vertrekken.
De hitte maakte ons waarschijnlijk niet heel erg coulant meer. We hebben er tenslotte voor betaald! (nou nog niet maar dat was wel de bedoeling) Uiteindelijk om half 7, nog geen tien minuten voordat we wilden vertrekken (onze tassen waren al ingepakt) kwam er iemand om naar de airco te kijken.
En je mag 1 keer raden wat er toen gebeurde..........

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015