tioman 2 - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu tioman 2 - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

tioman 2

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juli 2015 | Maleisië, Pulau Tioman

We hadden eindelijk wat geluk want het bleek dat de schoolvakantie net was afgelopen en het hotel was bijna helemaal leeg. We hadden het zwembad voor onszelf en de medewerkers van het hotel hadden alle tijd om ons weg te brengen en op te halen uit het dorpje. Het personeel was ook heel erg vriendelijk dus we hebben ons uitstekend vermaakt. Er was maar een nadeel en dat was dat ze werkelijk de smerigste pizzas konden maken die er zijn. Maar daar konden we best om lachen. We hadden op de kamer ook veel bezoek van aapjes. Er leven hier honderden van die beesten en in de namiddag klimmen ze op de balkons opzoek naar eten. Op een gegeven moment hadden we er zelfs 11 op ons balkon!!!! Gelukkig hadden we geen kleding buitenhangen.

Helaas hebben we niet veel van het eiland gezien want het is hier prachtig mooi. Niet echt qua dorpjes want wat ik al vertelde, het grootste dorpje tekek is werkelijk een straat met aan weerszijde kraampjes. Ze hebben er wel genoeg duikscholen en daar zijn we ook naar opzoek gegaan. De eerste van een naastgelegen hotel uebben we afgewezen want daar voelde we ons niet erg op ons gemak bij en westerse zekerheid heeft met duiken echt onze voorkeur.
Uiteindelijk maar gebeld naar een britse school en daar hebben we twee hele leuke duiken mee gedaan. Het koraal was zeer mooi maar hier waren de dieren wat spectaculairder dan bij voorgaande duiken. Aalen, barracudas, zeeschildpadden en zelfs meerdere vriendelijke rifhaaien gezien. Erg leuk en spannend.

De duikschool was ook erg professioneel en een leuke ervaring.
Na drie hele snelle dagen was het alweer tijd om te vertrekken naar singapore. We hadden niet van te voren een buskaart geregeld omdat de boot nogal eens vertraging heeft en als ze dat hier zelf zeggen......

Verslag uit: Maleisië, Pulau Tioman

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015