georgetown - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu georgetown - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

georgetown

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Juni 2015 | Maleisië, George Town

We waren aangekomen in georgetown, de grootste plaats op het eiland langwaki. We verbleven in de leuke chinese wijk met veel winkels en restaurants. Authentiek en de mensen waren heel aardig. Er was een beroemde avondmarkt met alleen maar goed en lekker eten. Het zag er een stuk betrouwbaarder uit dan thailand. Het leukste aan de markt was dat je rondloopt langs de kraampjes. Bij twee of drie kraampjes bestel je wat en vervolgens ga je in het midden van de markt aan een tafel zitten en 10 minuten later komen ze het bij je brengen en betaal je. Er lopen mensen rond bij wie je wat te drinken kan bestellen. Helemaal opgeladen naar bed voor de reis van de volgende dag.
Helaas bleken er veel russen in ons guesthouse te verblijven en onze ervaring met russen is er niet beter op geworden. Erg luid en een bijzonder raar dag/nacht ritme. Ze gaan om 11u weg, komen om 2u snachts terug en om 6u worden er nog flessen geopend. Ze maakten veel lawaai en kwamen zelfs per ongeluk bij ons op de kamer!! Dus we hebben er serieus wat van gezegd en toen werden ze een heel stuk stiller en hebben we kunnen slapen.
De volgende ochtend werden we opgehaald door een minibus en vertrokken we naar het binnenland, the cameron highlands. Hier wordt zeer veel thee en fruit verbouwd. We zaten nu in een beter guesthouse en met een temperatuur van tegen de 25graden een stuk koeler.
In het gebied hebben we een tourtje gemaakt naar het regenwoud waar de grond bestaat uit een 5m diepe moslaag. We zijn langs de theeplantages gegaan en veel geleerd over het verbouwen ervan. Natuurlijk hebben we ookde thee geproefd en vooral de ice thee was heerlijk.
De markten met echte authentieke spullen (made in china....) was ook erg leuk. Het was toeristisch maar vooral maleisische toeristen, een goed teken.
We hebben wat leuke mensen ontmoet in het guesthouse en wat ervaringen uitgewisseld met andere backpackers.
De volgende stop was de perhintian islands aan de oostkant van Maleisië.

Verslag uit: Maleisië, George Town

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015