chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Ferket - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

chiang mai

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

We hebben de nachttrein gereserveerd naar chiang mai. Die duurde de hele nacht en was een stuk aangenamer dan we hadden verwacht. We hadden eigen bedden en hebben nog een paar uur geslapen.
Met veel vertraging aangenomen in chiang mai, de tweede stad van thailanddiep in het noordwesten van het land.
Met een tuktuk en hard afdingen aangekomen in ons hotel. De binnenstad isomringed door stadsmuren en een erg gemakkelijke stad als toerist. Wij zaten in het centrum en hadden een zeer goed hotel.
Femke en ik hadden beide tripjes die we erg graag wilden doen hier.
Ik wilde een echte thaise massagecursus volgen bij een goede school en na enig zoeken (ze waren verhuist) hebben we het gevonden. Ik had er meteen een goed gevoel bij, zeker omdat hij nationaal erg gewaardeerd is. Ik was deenige die de cursus wilde doen dus ik zou vanaf morgen een 3-4dagen privecursus krijgen. Omdat de meeste studenten er vier soms vijf dagen over doen moest ik wel serieus mijn best doen want ik wilde femke niet meerdere dagen op me laten wachten. Femke heeft een kookcursus en een dagtrip naar het noorden van thailand gereserveerd waar ze naar kleine dorpjes gaat.
Het is hier in chiang mai bloedheet, vooral smiddags en daar moeten we toch erg aan wennen. Savonds valt het erg mee en kunnen we de tempels bekijken die erg mooi zijn en omdat het toevallig zondag is, is de grote weekmarkt aan de gang en die is enorm. Veoe straten zijn versierd en overal zijn kraampjes met spullen, veelal toeristis h maar zeker geen troep zoals in bangkok.
Helaas ben ik die avond ziek geworden. ( waarvan, geen idee) en ben eerder terug gegaan. Femke is wel gebleven en heeft de halve avond over de markt gestruind.

De volgende dag was ik nog steeds ziek en niet in staat om mijn cursus te beginnen. De instructeur vond het geen probleem en ik kon gewoon een daglater starten.
Femke heeft wel haar kooktrip gemaakt in een echt thais dorp. Ze heeft 7gerechten gemaakt op de echte thaise manier en het was hartstikke leuk. Niet alles was geweldig maar een paar lekker genoeg om thuis nog eens te proberen.

  • 27 Juni 2015 - 11:17

    Sil:

    Hoi Femke & Peter,
    Wat gezellig om de verslagen te lezen ! Hoop Femke dat je de kooklessen goed hebt opgenomen want wij zijn dol op Thais dus ik wil wel wat "kneepjes van je leren "
    Of krijgen we een familie diner ?? hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 23077

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Thailand

10 Juli 2015 - 15 Juli 2015

laos

24 Juni 2015 - 10 Juli 2015

cambodia

22 Juni 2015 - 24 Juni 2015

Singapore

08 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Maleisië

19 Mei 2015 - 07 Juni 2015

Thailand

06 Mei 2015 - 18 Mei 2015

taiwan

28 Februari 2015 - 06 Mei 2015

Australië

27 December 2014 - 02 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: