bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Ferket - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

bangkok

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

De stad bangkok is een vreselijk chaotische stad, iets wat we nog niet hebben meegemaakt. Er is altijd overal file, de metro werkt prima maar heeftveel te weinig stops waardoor je alsnog met de taxi moet en de stad is totaal niet logisch gebouwd. We zijn dan ook totaal verdwaald tot het punt dat we het hebben opgegeven en een taxi hebben gepakt naar de tempels. De grootste trekpleister is het nationaal paleis. Een schitterend paleis met tempels en meer goud dan je ooit heb gezien. Er lag bijvoorbeeld een 32m lange gouden boeddha in een van de tempels. Helaas is het paleis verpest door de massa aan toeristen. Het zijn er zo vreselijk veel dat je in een file achter elkaar moet lopen omdat je er zelf niet doorheen komt. Dit was erg jammer en haalde het leuke er wel vanaf. Een postieve verrassing waren twee thaise studenten die ons hebben geïnterviewd over het toerisme in Thailand. We zaten even bij te komen toen ze op ons afkwamen en hebben alle tijd voor ze genomen. Daarna zijn we snel weggegaan en hebben een ander tempelcomplex geprobeerd. Deze was gelukkig veel rustiger en nu konden we echt genieten van de temepls en de echte thaise cultuur.
We wilden niet weer verdwalen en hebben op de terugweg maar direct een taxi genomen. Zeker een aanrader als je weinig tijd hebt en de stad wilt zien want het is hilarisch.
Ten eerste rijdt hij als een idioot. Ten tweede wil hij de enorme drukte vermijden en rijdt hij dwars door de meest vreemde straten. Zo bevon de straat met alleen maar verkopers van boeddhabeelden, tientallen. Dit liep direct over in de afdeling leren stoelen. Vervolgens sloeg de taxi chauffeur rechtsaf en daar was een straat met alleen maar auto en scooterer motors.
Dit was de mafste taxirit die we ooit gehad hebben. Op de heenweg hadden we een tuktuk genomen en die rijden wat normaler hier. Al proberen ze je echt volledig af te zetten. Hij vroeg namelijk 300baht terwijl je nog geen tiende van dat bedrag zou moeten betalen. We hebben dat natuurlijk ook niet betaald.
Savonds zijn we bijgekomen bij een ontzettend leuk tentje vlakbij het hostel.Vrij chique met een hoop cocktails en de grootste sigarencollectie van het land.
De volgende dag wilden we naar een drijvende markt buiten de stad maar we waren zo erg moe dat lekker binnen zij gebleven en gerelaxt hebben. Het cultuur gedeelte van de stad hadden we al gedaan en het enige wat un bangkok overblijft is eten en stappen wat voor ons heel ver weg was. We uebben besloten om de drijvende markt en een ander toeristisch dorpje buiten de stad en andere keer te doen. We vliegen namelijk terug naar nederland via bangkok dus we komen hier zoiezo terug.
De derde dag vertrokken we sochtends vroeg naar ayuthaya, een tempelstad ten noorden van bangkok.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015