brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

brisbane

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Mei 2015 | Australië, Brisbane

Pff zeer slecht geslapen. Ze zijn wakker geworden door terugkomende mensen die veel te veel geluid maken en als ze daarna gaan slapen , zo hard snurken dat je denkt dat je naast een beer slaapt.
Femke heeft het langer volgebouden maar ik ben om 5.15 er uitgegaan. Een ander probleem was dat alle douches op onze verdieping en ook op de verdieping onder ons koud waren. Zowel gisteren als vandaag. We hebben tot twee keer toe geklaagd en hebben uiteindelijk een andere kamer gekregen met een "prive" badkamer. Onze nieuwe kamergenoten waren engelse vrienden die en ongeloofelijke zooi en herrie maakten maar om 22.00 wel wegbleven tot half vijf sochtends en daarna wel stil bleven.
Het voordeel van een hostel is wel dat je zelf kan koken endus geld bespaard. Het is wel erg opvallen hoeveel luxe je krijgt als je elke dag 20euro extra te besteden hebt. Op een stedentrip betalen we het wel maar over een tijdsbestek van zes maanden is 20euro per dag een hoog bedrag. Voor 50euro totaal hadden we bijvoorbeeld een tweepersoons kamer gehad voor vier dagen ipv 8persoons kamer.

Brisbane is ons een klein beetje tegengevallen. Er valt niet zo veel te doen en zien. We hebben de tijd gebruikt om wat rond te lopen en ons klaar te maken voor onze reis in azie. We hebbenxeen middag in de pub gehangen om de bokswedstrijd: mayweather/paqiaou te kijken en hebben eindelijk een internetwinkel gevonden.
Onze allerlaatste uitstapje in dit land was lone pine park, een dierentuin voornamelijk gericht op koalas.
Hier hebben we koals geknuffeld, vechtende koals gezien en kangaroos gevoerd en geaaid. Daarna onze laatste broodjes opgemaakt, zonder licht want dit is in het hostel uitgevallen op de laatste dag. Misschien is het gekomen door de zanger die gisteravond kwam optreden in het hostel want dat is met recht de slechste zanger die ooit ergens voor is uitgenodigd!
We hebben de laatste souvenirs gehaald en onze tassen weer opgehaald.

Tijd voor de laatste 2, 5maand van onze reis. Tijd voor Azië met als eerste tussenstop taiwan.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015