tropisch regenweer! - Reisverslag uit Coolabah, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu tropisch regenweer! - Reisverslag uit Coolabah, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

tropisch regenweer!

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Mei 2015 | Australië, Coolabah

De goldcoast van Australië ligt ten zuiden van brisbane en is bekend om zinn stranden. We hebben al weken geleden besloten om dit over te slaan, we hebben namelijk al een hoop strand gezien hier. Dat betekend dat brisbane echt onze eindstop wordt met nog maar een laatste stop op de planning. We hebben het zo uitgestippeld dat we op de juiste dag in eumundi zijn voor de wekelijkse markt.
Het kleine dorpje van amper 1000inwoners barst uit zijn voegen tijdens de markt waar heet veel mensen op af komen. Wij hadden onze camper de dag ervoor naast de markt op een parkeerplaats gezet waar we voor een tientje mochten blujven staan. Veel kleding, meubels en allerlei troepjes worden verkocht meestal van goede kwaliteit.
Met recht wel de leukste markt van onze reis tot nu toe. We kwamen een schilderes tegen die haar eigen schilderijen en voornamelijk kopien verkocht waar we helemaal weg van zijn. We konden het niet laten en hebben wat leuks meegenomen voor thuis.

In twee maanden van kamperen hebben we een keer op een plek gestaan waar we in de problemen zijn gekomen. Bij coolaba vlak voor brisbane kwam er een dame van de city council op de deur kloppen sochtends toen we op een parkeerplaats bij het strand stonden. Er waren geen borden met no camping wat overal in Australië betekend dat je er mag kamperen, behalve als er een bordt zo groot als de gele M van macdonalds bij het binnenkomen van het dorp staan, met dat je nergens mag kampere.Behalve dus in coolaba, daar is het andersom en werden we sochtends gewekt. De boete voor illegaal kamperen is 650dollar maar gelukkig kregen we een waarschuwing. We besloten dus maar geen discussie te starten. Onze gegevens werden wel genoteerd en de volgende keer zouden we de boete zeker krijgen.
Het weer wordt ook steds minder mooi. Meer wind, grijs en wat regen. Een teken dat het einde van onze reis en ook het mooie weer nabij is.
Wat we echter niet wisren was dat de weergoden het erg letterlijk namen en een heuse tropische storm onze kant op stuurden.
Op onze laatste stop voor we de camper moesten inleveren trok deze over ons heen en in coolaba viel er in twee dagen 380mm genoeg voor vijf maanden in nederland. Straten overstroomden en er zijn vijf mensen overleden. Wij stonden gelukkig op een camping maar moesten onze buitent wegens de wind ook intrekken. Het heeft de pret niet gedrukt want onze laatste avond moest gevierd worden. De camper heeft het gered en wij dus ook en hebben weer gelachen over het enige wat in Australië echt goedkoop is: goed vlees!. En met een wijntje erbij hebben wij de storm prima overleefd.
Na 2, 5dag is deze gaan liggen en was het tijd om de camper terug te brengen naar brisbane. Tijdens het opruimen van de camper kwam de eigenaresse van de camping naar ons toe met de mededeling dat de enige weg naar de snelweg was overspoeld en dat we nog eventjes moesten wachten.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015