op weg naar Airlie Beach - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu op weg naar Airlie Beach - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

op weg naar Airlie Beach

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Mei 2015 | Australië, Magnetic Island

We hebben onze camper een paar dagen in de steek gelaten en het was maar afwachten of hij ons dat kwalijk zou nemen.
Gelukkig was de camper niet chagerijnig want hij startte zonder enkele problemen en met vier nieuwe banden reed hij heerlijk.
We zijn die middag nog in Townsville gebleven en hebben daar geluncht en mijn haar laten knippen door een Duitser. Het was een beetje een rare man met rare verhalen maar hij knipte zoals je van een duitser kan verwachten. Kaarsrecht en precies bijgewerkt dus ik zag er weer een beetje fatsoenlijk uit. Verder hebben we onze keuze gemaakt voor de cruise van het Great Barrier Reef. Je kan uit allerlei boten kiezen met elk een eigen karakter. We wilden eerst kijken wat we van het duiken vonden. Anders zouden we een hele dure cruise van het buitendste gedeelte van het Rif kunnen boeken waar je heel goed kan duiken. Maar omdat we nog steeds niet helemaal overtuigd waren of het duiken wel iets voor ons was besloten we een tussenvorm te kiezen. Geen backpackers boot of een partyboot maar een iets luxere waar je wel kan duiken maar toch de toeristische plekken aandoet.
Er bleef niet veel tijd over dus we zijn midden in een dorpje gaan staan waar allerlei campers aan de kant van de weg in parkeervakken stonden om te overnachten.
Het is wel vreemd om wakker te worden in een dropje met niet meer dan 15straten waarvan de parkeervakken bezaaid zijn met campers.
Het is gratis, veilig en er zijn prima toiletten dus er wordt zeker niet geklaagd. We hebben uitgerekend dat als we elke dag naar een camping zouden we gaan we minimaal 1000 dollar extra kwijt zouden zijn geweest. Dit is dus een prima manier om geld te besparen.

We zijn doorgereden naar Arlie Beach, backpackers walhalla en poorttoegang tot de bekende cruises naar de Great Barrier Reef.
Het deel van het rif dat het dichtst tegen het vasteland aanligt wordt de Whitsunday eilanden genoemd. Het koraal is niet zo mooi als van het buitendste deel van het rif maar het is beter om te snorkelen en bekend vanwege de mooie stranden. Wij hebben dan ook een cruise geboekt naar de Whitsundays met als optie om daar te duiken voor een extra toeslag.
Hier hebben we wel op een camping gestaan, ook omdat we hier onze camper veilig kunnen laten staan. We moesten inchecken de dag van te voren en kregen 1 tas mee die we mochten vullen met spullen. Die tas is natuurlijk veel te klein dus uitgepuild met spullen hebben we die meegenomen naar de haven waar we aan boord gingen van The Summertime. Een driedaagse cruise langs het Great Barrier Reef.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015