Terug naar Townsville - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Terug naar Townsville - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Terug naar Townsville

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Mei 2015 | Australië, Magnetic Island

Na het behalen van ons duikbrevet hebben we besloten om nog een dagje op Magnetic Island te blijven zodat we niet hoefden te haasten om de laatste ferry te halen. Savonds wat gehaald om te eten en lekker nagenieten van onze duikervaring met wat wijn. We kregen 2x onverwacht bezoek. Als eerste spraken we een Canadees echtpaar van middelbare leeftijd. Na even gezellig kletsen kwamen we ze savonds ook weer tegen. We zaten bij wat eettentjes en hun zaten wat tafels verder
Ze nodigden ons uit om bij hun te komen zitten en we hebben de halve avond heerlijk met z'n 4e buiten gezeten. Ze waren zelf ook duikers dus het is leuk om meteen wat informatie uit te wisselen.
Teruggekomen in ons Guest House kregen we bezoek van twee possums (ratten soort die behoorlijk groot kan worden) Normaal gesproken zijn ze erg tam en in Nieuw Zeeland een ware plaag. Geschat op 60-90 miljoen van deze veelvraten tijsteren Nieuw-Zeeland. Deze twee leken totaal niet op verschrikkelijk monsters. Aan mensen gewend en aaibaar zagen ze er nog schattig uit.

De laatste dag zijn we vroeg opgestaan om rockwallabys te bekijken tussen de rotsen. We waren gisteren ook al even kort langsgeweest om te kijken maar met wat zonlicht zijn ze beter te zien. Het zijn er een hoop en tam zijn ze zeker niet. Maar als je met wat eten komt zijn ze toch erg nieuwsgierig en komen ze gemakkelijk dichterbij.
Hierna hebben we onze tasen ingepakt en de eigenaresse bracht ons weer terug naar de Ferry.
Helaas ben ik hier mijn dure zonnebril verloren maar ondanks dat was Magnetic Island een ontzettend leuk eiland en we gingen met duikbrevet terug naar het vaste land.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015