babinda - Reisverslag uit Babinda, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu babinda - Reisverslag uit Babinda, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

babinda

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 April 2015 | Australië, Babinda

Verandering van spijs doet eten. Erg toepasselijk want de ruige kust van zuid Australië is verandert in tropische bos en bergen op de achtergrond en suikerriet velden en bananenplantages langs de weg. Hier en daar een creek met een groot bord pasop krokodillen.
het dorpje babinda was de uitvalsbasis van de eerste dagen.
Vanwege de hitte zetten we de ramen met gaas ervoor open evenals de achterklep. Om alle beesten buiten de camper te hiuden hebben ee ons muskietennet ervoor gehangen die erg goed van pas komt. Zo slaap je half in de buitenlucht maar ondanks dat is iedereen om 7u klaarwakker want dan wordt het al erg warm en na 9u eigenlijk te warm om veel te doen. Savonds komen de kikkers tevoorschijn die al om 8u savonds van de douw genieten het wordt hier ook zeer snel donker. Om half 6 gaat het schemeren en om half 7 is het volledig donker. En in australie wordt het echt donker, anders dan in nederland waar je gewoon kunt zien snachts ben je hier zonder zaklamp reddeloos verloren.

We hebben de eerste week wat uitgeplant en zijn naar de babinda boulders gegaan. Dit is een stuk van de rivier wat veilig is om te zwemmen en een open stuk van de rivier is. Een soort natuurlijk zwembad. In dit gedeelte van Australië zijn er veel van dit soort plaatsen en behalve een douche de enige manier om je af te koelen. Daardoor kan het hier best druk zijn maar als je vroeg gaat kan je voor leuke verassingen komen te staan.
Er zijn hier dan geen krokodillen maar er leven hier wel anders dieren.
Casowarys (denk aan een tropische struisvogel) hebben we gelukkig niet gezien maar in het water leven behalve vissen ook schildpadden en vogelbekdieren.
we hebbe het geluk gehad een vogelbekdier te zien, 3m van ons in het water zwom het dier langs de mensen. Het blijven platgeslagen eenden maar toch best bijzonder.
na drie nachten babinda vertrok de toyota met vol goede moed op 9 april naar mission beach een flink eind zuidwaarts.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015