melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

melbourne

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 April 2015 | Australië, Melbourne

Het is 1april en we hadden vier dagen in de stad melbourne.
het was vandaag erg warm, tegen de 30graden en veel zin heftige activiteiten heb je dan niet. Lekker een beetje door de stad lopen en wat fotos maken. Af entoe een warenhuis in om te genieten van de airco. Savonds komt de stad echt tot leven. Het is niet zo speciaal als sydney en meer een werkstad maar het is zeker geen verkeerde plek om te wonen. Een wandeling snachts langs de rivier en de terrassen is erg leuk. Ook zijn we naar de top van de eureka tower gegaan. Deze hoge toren geeft een prachtig zicht over de verlichtte stad, 88 verdiepingen hoog en is veel leuker dan overdag.
De dagen daarna was het meteen 10graden koeler en beter weer voor activiteiten. Shoppen! Horloge van fossil t.w.v.200dollar voor 80gekocht. Het was sale met daarbovenop clearance sale. Goh wat vervelend!
Ze hebben hier veel markten met een dagelijkse etensmarkt genaamd queen victoria market. Heel erg leuk om doorheen te lopen en prijzen te vergelijken.
Groenten en fruit zijn bizar duur. Een komkommer hier uit austalie gekweekt kost bijvoorbeeld omgerekend 2 euro. Terwijl je voor 4,5euro 7 oesters hebt of voor een tientje een kilo spareribs van de slager.
Het voordeel van een hotel is dat je voor een keer niet zelf hoeft te koken en je lekker met wat goedkope kaasjes en wijn een avondje voor de tv kan hangen.
goede vrijdag stond bol van de festiviteiten. Een zangkoor bij de kerk en cabaretacts waren op het grote plein en zinn we even blijven kijken. Melbourne heeft een beroemde straat waar grafitikunstenaars de muren hebben beschilderd. Naar onze smaak niet zo bijzonder, dat zie je bin ons in nederland overal, maarja wij zijn ook geen experts.
Mocht je ooit de mogelijkheid hebben om naar een korean barbeque te gaan als uit-eten. Het is het waard!. Je kiest je vlees, krijgt een kleine bbq waar ze het opleggen en je wacht tot het klaar is. Het was echt lachen, heel veel rook, goed vlees en heel hard rennende koreanen die om de 15seconde n komen aanrennen om je vlees om te draaien. De een is net geweest of de volgende komt al aanstormen. En oh wee als je zelf aan je vlees probeert te komen. Dan kijken ze je eerst boos aan en dan komen ze om de 10seconden aanrennen. Het was echt lachen en erg lekker alleen jammer dat we niet alles van de kaart konden bestellen omdat het teveel rook zou veroorzaken voor de andere gasten. Het was namelijk zo druk dat we buiten op een apart gedeelte zaten en we geen eigen afzuiger hadden voor de rook.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015