philip island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu philip island - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

philip island

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 April 2015 | Australië, Melbourne

Na twee dagen hard doorrijden en een uitstapje naar wilsons promotory kwamen we aan in de regio van melbourne. Vlak voor de stad, zon 100km ligt een eiland wat met eennl brug ligt verbonden met het vasteland genaamd philip island. Philip island is een soort texel, het enige verschil is dat ze een hele giftige slangensoort hebben en pinquins. Okee het lijkt dus totaal niet op texel maar het is maar om je een idee te geven.

vlakvoor het eiland en naast de brug staat een vishandel die elke dag om 12.00 smiddags de pelikanen voert. Dus elke dag om 11.45 staan er al 20-30 ho gerig klaar bij de kade , af en toe naar elkaar happent. Op de achtergrond zwemmen enorme roggen die het ook allang door hebben. Om 12u komt er iemand die de vissen op een speciale ma ier in de bekken van de pelikanen legt zodat ze niet stikken. Ik ben totaal niet jaloers op die man aangezien zijn vingers elke dag pijn doen van die dichtslaande bekken waar zijn vingers s teeds tussenzitten.
Op philip island is het heel rustig en een typische vaka tieplaats voor mensen uit melbourne. Ze hebben een hele populaire attractie genaamd de pinquin parade. Helaas was dit voor ons veel te toeristisch en zijn we niet geweest. Elke avond komen de pinquins terug uit zee en voor 50dollar zit je op een tribune waar de pinquins lijken op hagelslagkorrels en je mag ze niet fotograferen. Beter gezegd je mag wel fotos maken maar geen flitser gebruiken en gezien het pikdonker is komt het op hetzelfde neer.
in plaats daarvan zijn we naar de lokale wijnboer gegaan voor een heerlijke wijnproeverij bij the purple hen, die ons voorbereidde op het volgend avontuur, the great ocean road....

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015