Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

We zijn na twee dagen maar weggereden uit het berggebied met de gletsjers omdat het weer omsloeg in regen. We hebben nog enkele dagen speling om ons schema dus we besloten verderop wat dagen het wat rustiger aan te doen.
We reden via Haast nog een stukje verder langs de kust. Hier ligt een heel stil gebied rondom Jackson Bay. Hier is het nog stiller en rustiger dan het al is hier in Nieuw-Zeeland. We zijn hier gestop bij The CrayPot, waar we eindelijk sinds een lange tijd weer in een restaurantje hebben gegeten. Als de locals er komen en zelfs de lokale vrachtwagenchauffeur en politieman dan weet je dat je in een goed (en goedkoop) restaurant zit.
Waarschijnlijk was Auckland de laatste keer dat we in een restaurant hebben gezeten. De vis was hier heerlijk. Zo lekker dat zelfs Femke de garnalen lekker vond!!!

Door de regenval de afgelopen dagen kon je duidelijk zien dat de rivieren een stuk voller waren en overall langs de kant van de weg waren watervallen. Er was zelfs een stuk van de weg omgeleid vanwege een waterval die een kleine ' rockslide' heeft veroorzaakt.

Hier in het zuiden heb je twee plaatsen aan meren die erg mooi zijn: Het bekende Queenstown en het kleinere Wanaka. We besloten naar Wanaka te rijden. Het dorpje is erg aangenaam, niet te toeristisch maar wel eindelijk een dorpje wat 'leeft' . Veel konijntjes voor femke om mee te spleen en de temperatuur loopt weer tegen de 25graden wat na de bergen ook wel lekker is. Je kan hier met die temperatuur aan het meer liggen in je zwemkleding met uitzicht op besneeuwde bergtoppen. Wat we natuurlijk ook gedaan hebben. Het koelt hier ook, net als in het gehele Zuidereiland sterk af. Overdag 20-25graden en snachts 7. Dus we sluiten alles snachts goed af, trekken veel kleding aan en gebruiken zelfs kruiken. De Camper tocht behoorlijk, maar je ziet dat weinig mensen op die temperatuur dalingen rekenen. Want die arme mensen die hele oude auto's kopen of huren en daarin moeten slapen zullen het ook niet erg comfortable hebben.

Op het moment van typen zit ik nu in Wanaka, 11-2., en probeer ik de foto's te uploaden die we gemaakt hebben. Vandaag wordt het lekker aan het meer liggen en een beetje relaxen. Waarschijnlijk halen we wat wijn en wat lekkers en zitten we tot zonsondergang bij het meer. Ook alle campings hier liggen aan het meer zodat het op de camping vaak nog beter is dan in het dorpje zelf.

We hebben hard getwijfeld om nog een hele leuke tour te doen maar gezien ons budget is het verstandig om deze te laten.
Femke twijfeld nog over een fotocursus die ze kan doen en denkt erover om naar het zuiderlijkste puntje van Nieuw-Zeeland te rijden als ik de Routeburn track ga wandelen. Hopelijk komt ze hier veel dolfijnen tegen.

Mogelijk blijven we hier morgen nog een dag omdat het hier heerlijk bijkomen is en een stuk goedkoper dan in Queenstown. Daarna moeten we toch die kant op. De Routeburn begint de 15e t/m de 17e en de 20e t/m de 23 lopen we samen de Milford track. Dit ligt allemaal binnen 1.30uur rijden van Queenstown.

• 11 Februari 2015 - 16:57

Silvana En De Rest:

hoi mensjes,

Vandaag weer even bij gelezen en geniet van jullie verslagen. begrijp dus dat we dat ene bush restaurant niet hoeven de reserveren :)
    Kunnen jullie ook foto's uploaden want dat zou echt gaaf zijn! of een filmpje vanuit de ballon ?
    We zien het wel. Rij voorzichtig and make memories .
    kus vanuit een bewolkt oegstgeest

• 11 Februari 2015 - 18:39

Peter Ferket:

nooit geweten dat Wanaka een Nieuw Zeelands woord/dorpje was, als wij eraan denken zien we alleen maar scouts voor ons in Limburg....

leuk de verslagen en het is duidelijk dat jullie het erg naar jullie zin hebben!

xx (en ook in Wassenaar is het bewolkt!)

• 08 Maart 2015 - 11:08

Silvana:

tis stil aan de overkant .......