Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wellington is in tegenstelling tot Auckland een hele leuke stad. We kwamen op het goede moment want het was zaterdag en ze hadden hele leuke markten in stad. Een beetje vergelijkbaar met de pure markt en heel veel lekker eten. Craps met nutella en een broodje pulled pork gaan er altijd in. Aan de andere kant van Wellington liggen wat heuvels waar je heel mooi uitzicht hebt op de stad. Maar ook in stad zelf is genoeg te doen met veel leuke winkeltjes en shops. We overnachten in een 4 sterrenhotel omdat het Visitor Centre ons vermeldden dat ze een speciale zomeraanbieding had en het hotel even duur is geworden als een hostel. Dus we hadden voor het eerst sinds onze aankomst in Nieuw-Zeeland een eigen TV!!!!! We hadden luxe!
Sochtends een macDonalds ontbijt op bed. Geen zorgen het waren geen Big Mac's maar pancakes met chocolademelk. Die smaken nog best redelijk.
We moesten wel even plannen hoe de komende dagen eruit zouden zien en wat we op het Zuidereiland zouden doen. Die dagen hebben we rondgelopen en het Nationaal (ta papa) bezocht wat een erg leuk museum is. Ze hebben hier natuurlijk niet veel geschiedenis dus erg cultureel is dit deel van onze reis niet. Maar dit museum was wel erg leuk en interactief.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015