High Tea en de vulkanen - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu High Tea en de vulkanen - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

High Tea en de vulkanen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

De volgende dag begon helaas wat minder. Femke was erg verkouden. We kwamen erachter dat we een pan en spatel kwijtwaren (dus geen eieren) Ons brood was groen ipv wit ( geen brood) dus waren het rijstwafels met nutella vandaag.
Dit werd gelukkig wel snel goedgemaakt want vandaag gingen we naar de vulkanische meren bij Wai-O- Tapu.
We konden nog precies de opgewekte geiser meemaken die ze dagelijks uit laten barsten. En vervolgens zijn we het grote park ingelopen wat heel erg bijzonder was. Borrelende poelen in alle kleuren van de regenboog. De grond was ook heel erg warm en de sodapoelen stonken ontzettend. Ze hadden een heel groot meer (champagen lake) wat erg bijzonder was qua kleuren.
Verder in Rotorua een leuke markt bezocht. Op de camping kwamen we oude bekenden tegen. Ze zaten bij ons in de black abyss tour en deze schotten stonden nu heel toevallig naast ons op de camping.

De volgende dag opweg naar Taupo. Onderweg zijn we gestopt bij Orakei Korako. Een wat minder bekend thermisch gebied. Een kort boottochtje naar een klein eiland waar je over het gebied kon wandelen zonder de massatoerisme van Wai-o-tapu. Leuke wandeling en opnieuw bijzondere modder/sodapoelen gezien. In dit gebied valt superveel te doen en kan je makkelijker 3-4 weken blijven. En als je savonds niet kan slapen kan je je vergapen aan de prachtige sterrenhemel bij Taupo. Snachts is het hier nite erg warm maar de hemel is prachtig mooi.

21-1.
Taupo was niet erg intressant en er valt niet zoveel te doen behalve over het meer te jetskieen, parasailen of iets in die richting. Dus we zijn snel doorgereden naar het Tongariro National Park. Helaas bleef femke ziek en was niet in staat om de Tongariro Alphine Crossing te lopen. Femke heeft die dag heerlijk in een prachtig hotel een high tea gedaan met uitzicht op de bergen.
Ik ben zelf die ochtend vroeg rond 6u vertrokken met een shuttle bus richting de bergen. Daar kan je De Alphine Crossing lopen ( de laatste 2 dagen van de Tongariro Northern Circquit) een van de great walks.
Met optional side trip naar Mt Ngauruhoe oftewel Mt Doom. De wandeling gaat er half overheen maar met de side trip van 2u extra kan je helemaal naar de top van de vulkaan. Het uitzicht was prachtig en in de krater lag geen lava zoals bij The Lord of the Rings maar sneeuw. De wandeling was weergaloos met craters, meren, bossen en zelfs rokende vulkanen.
Na de laatste beetjes van de High Tea te hebben meegemaakt en aan femke te zien verrukkelijk was konden we weer vertrekken.
Gelukkig werd femke vanaf dit moment steeds minder ziek en werden de campings ook steeds beter wat zeker helpt. Als je een goede douch/toilet hebt en een beetje normale keuken dan wordt je daar al snel vrolijk van.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015