Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na onze wilde ervaring in de grotten waren we helaas bij onze overnachting op de camping een pan en spatel vergeten sniksnik. Dus we moesten weer eens op zoek naar spullen.
Vandaag gaan we naar Rotorua via Cambridge, jawel Cambridge. Niet de echte maargoed toch soortvan engels. Het is nog een leuk stadje ook met een leuke markt en zelfs een universiteit. Je waantje even kort in engeland voordat je weer in het bijzondere Nieuw-Zeeland komt. Dit gedeelte van het land is veel mooie dan het hoge noorden. Veel meer afwisseling en ook wat ruiger. Het central deel van het noordereiland is erg vulkanisch actief. Rotorua is daardoor ook een zeer vreemde stad waar de grond erg warm is. Rook uit het water van het park komt en overal je de zwavelgeur ruikt.
Zelfs in het Holiday-Park waar we verbleven hadden ze 2 warmwaterbronnen.
Die avond hadden we een speciale avond bij de Maori's. We hadden zeer toeristisch (maar het kon helaas niet anders) een Maori Experience geboekt in een Maori's dorp. Je werd er met de bus naartoe gebracht waar gelijk een leider werd gekozen die formeel entrée moet vragen aan de lokale stamleider. Gepaard met dans, geschreeuw en de bekende neuzengroet. Hoe hilarisch het ook is je mag ABSOLUUT niet lachen. De experience was verbazingwekkend leuk. Omdat het zo toeristisch is verwacht je toch dat het snel is uitgekookt en dat de cultuur door je strot wordt geduwd maar dat is hier zeker niet het geval. De mensen waar wel heel passievol maar op een vriendelijke en trotse manier.
Het duurde wel ontzettend lang voordat we traditioneel mochten gaan eten. Iedereen zat te scheurbuiken van de honger! Maar we werden rijkelijk beloond en na de HAKA te hebben gedanst was onze avond compleet.

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015