Nieuwjaar en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu Nieuwjaar en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Ferket - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar en Sydney

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Januari 2015 | Australië, Sydney

Aangekomen in Sydeney konden we lekker van onze vakantie genieten. Prachtig weer en superwarm. Sydney is een supersportieve stad. Overal zie je mensen hardlopen. bootcamps en groepstraining zijn overal zichtbaar. We zagen zelfs meiden in bikini op het strand afwisselend opdrukken, squats maken, crunches even rust en weer opnieuw, achter elkaar.
We hebben relaxt de stad bekeken en langs de markten gelopen de dag voor oudjaar.
We zagen savonds al mensen met tenten staan voor een groot park. Wat blijkt: hier overnachten ze zodat ze de volgende ochtend om 10u als eerste in een park zijn waar ze de volgende nacht REDELIJK uitzicht hebben op het vuurwerk (even erbij vermelden dat het rond de 33-35graden is). Die zijn dus echt niet helemaal lekker.

Bij de haven (circulair quay) vonden we op oudjaar rond het middaguur een open plekje met goed zicht zowel op het operahouse als op de bridge. In eerste instantie hadden we zoiets van, laat maar we zien het savonds wel. Maar nu we zo ideaal stonden dachten we van: nou die 10u wachten op een bankje met wat te eten en drinken houden we wel vol.
We zijn enorm verbrand die dag haha.
En op wat stinkende Indiers na harstikke gezellig. Om 9u savonds heb je een vuurwerkshow voor de kinderen en om 12u begint het echt!!!
Het was superleuk, duurde helaas niet zo heel erg lang maar het vuurwerk was echt geweldig. We gaan nooit meer zolang wachten op vuurwerk maar we zijn blij dat we het gedaan hebben.
De hele stad was snachts afgesloten dus het was 1 grote avondvierdaagse met naar schatting 2miljoen mensen die het vuurwerk hebben bekeken. Ook een hele ervaring maar we zijn heel thuisgekomen. Mede doordat de stad is drooggelegd voor de avond wat voor wat minder sfeer zorgde maargoed.
Sydney is een hele leuke stad met ontzettend veel te doen. 2 Januari hebben we een lange strandwandeling van Cogee beach naar Bondi Beach gemaakt met heel veel leuke strandjes ertussen. Er was een sharkwarning bij Bondi met helikopters, nieuwscamera's etc. Erg grappig om mee te maken. Dus na enige aarzeling tocht het water bij bondi maar niet ingegaan en het te houden bij wat shoppen.
Helaas zijn de 5dagen Sydney als een zucht voorbij gegaan en hebben we niet eens alles kunnen doen wat we wilden, dus misschien keren we terug om hier wat langer te blijven. De parken en stranden zijn heel mooi en je kan overal heerlijk eten. We beginnen zo langszamerhand zelfs van Sushi te houden....... wordt vervolgd

Peter

Onze grote reis door Nieuw-Zeeland, Australie en Zuid Oost Azie is begonnen!!!! We zullen vanalles gaan meemaken en proberen het hier in hoofdlijnen voor jullie neer te zetten zodat jullie tweedehands kunnen meegenieten. Lees vooral door de rare dingen heen probeer alle onduidelijkheden maar te visualiseren, dan kom je vast een eind in de buurt.

Actief sinds 05 Jan. 2015